2006-10-05

Musikpreferenser

Var hittade du denna utmaning?
Anders blogg.

Vad lyssnar du på för sorts musik?
Indiepop och singer/songwriter, oftast brittisk sådan. Dansar gärna till röjig, skrikig indie och kul soulig musik. Soul mer i 70-talstappning än nutida dock.

Vad heter favoritartisten/artisterna?
Ser man i min skivsamling märker man mycket fort att jag har en jäkla massa Belle & Sebastian i hyllan. En typ som kanske inte direkt livar upp stämningen, men däremot ger en massa sådan är Ed Harcourt. Bo Kaspers Orkester tycker jag mycket om, och Håkan Hellström är inte att förglömma. Detta är artister som håller på lång sikt. För närvarande är några av favoriterna Britta Persson(vacker, vacker röst), Hello Saferide (så härligt lättsmält) och Billy The Visions And The Dancers, samt Arcitechture in Helsinki.

Låt som gör dig glad:
You can hide your love forever - Comet Gain
Everyplace we went - Granada
The Owls Go - Arcitechture in Helsinki

Bästa låten:
Inte sant, men jag säger ändå I'm waking up to us - Belle and Sebastian. En annan möjlighet är Beatles For no one.

Sämsta låten:
Vad ska jag hitta på här? jag har alltid intensivt avskytt låten Anna som Ronny och Ragge gjorde när jag var i åttaårsåldern eller så. Men ärligt talat finns det så jäkla mycket kass musik att jag har svårt att bestämma mig.

Bästa partyhiten:
Ramlar eller En vän med en bil med Håkan Hellström

I min mp3:
Billie the visions and the dancers, Britta Persson, Franz Ferdinand, Death Cab for Cutie, Gorkys Zygotic Mynci, Hell on Wheels, Hello Saferide, I'm from Barcelona, Lisa Ekdahl, Joanna Newsom, Marit Bergman, The Bear Quartet, The Beatles, Ed Harcourt och Looper .

Jag utmanar:
Anneli igen och Johan.

2 kommentarer:

Linda Augusta sa...

Hej sötnos!
Jag är hemma från Anebodaskogen/sjöarna nu. Tänkte ringa dig men kunde inte låta bli att skriva först. Looperlåten kan du ha fått av mig typ i höstas, definitivt så om det är "on the flipside" - så jäkla bra! Dessutom är jag nästan säker på att jag hadde en bit av den låten på hjärnan nyligen och inte kom på vad det var, så tack! det var länge sedan jag lyssnade på den. Frågan nu är bara vad som lät i mitt huvud förra måndagskvällen. Jg får såna hang-ups...

(p.s. Comet Gain låten heter "you can...", "can't" är Orange Juice om jag fattat rätt)

Anna Röd sa...

du har rätt. Den heter can och inte can't. je vais changer maintenant.